سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه مدعی شده است که اگر ظرف دو هفته آینده توافق آتش‌بس حاصل نشود، ایالات متحده از مذاکرات غزه کناره‌گیری خواهد کرد.

غزه

به گزارش همشهری آنلاین، یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) به خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفت که ایالات متحده قصد دارد در صورتیکه ظرف دو هفته آینده راه‌حلی برای پایان دادن به جنگ غزه پیدا نشود، از مذاکرات غزه کناره‌گیری کند.
خبرگزاری ریانووستی گزارش کرد که نماینده رسمی جنبش حماس فلسطین که شخصاً در مذاکرات آتش‌بس مشارکت دارد، اطلاعاتی را در مورد روند پیشرفت مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا به مقامات ارشد وزارت خارجه ترکیه منتقل کرده است.
این گزارش ادامه می‌دهد که ایالات متحده به واسطه مشکلات فعلی امنیتی در منطقه و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در آمریکا در تلاش است که توافق آتش‌بس در غزه هرچه سریع‌تر به واقعیت تبدیل شود.
با این‌حال واشنگتن فشار چندان زیادی به رژیم صهیونیستی برای پذیرش توافق آتش‌بس نمی‌آورد.
این منبع آگاه گفته است که «آمریکا گفته که برای دو هفته دیگر به مذاکرات (آتش‌بس غزه) ادامه می‌دهد و اگر راه‌حلی حاصل نشد، مذاکرات را ترک می‌کند. این تصمیم بسیار خطرناکی است زیرا ما به نقطه آغاز بازمی‌گردیم».

کد خبر 878868
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    9 4
    تمام اسلحه و بمبها را به رژیم ضد انسانیت میدهند و ملیونها فلسطینی را می کشند بعد میگویند ما از این در گیری بیرون می اییم.
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    12 7
    تازه اسراییل تنها میشه امریکا به اسراییل که جرات نداره فشار بیاره پس میمونه فشار به حماس وغزه مظلوم ای جنایتکار موفنگی جو چرتی
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
      1 0
      اسیر چه گناهی دارد
  • عدالتیان طهرانی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    9 4
    آیا مذاکره با اسرائیل معنایی هم دارد؟ اسرائیلی که به هیچ یک از قوانین بین المللی و تعهدات خود پای بند نیست ! خون بیش از چهل هزار زن و کودک چه میشود ؟ آیا ارزش خون اهل غزه از انسان های دیگر کمتر است
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    1 3
    ایران دراین زمان شایدحملہ کندک آمریکااسرائیل رارھامیکنداگرآمریکاحمایت نکندایران اسرئیل طی یک ھفتہ شایدشکست میدادانشااللہ فلسطین آزادسود
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    0 0
    شورای امنیت سازمان ملل حقوق بشر جنبه تشریفاتی دارند آمریکا باید همه کشورها را عین هموطنان خود بداند نه با امثال ایران لج کند وسر بسرش گذارد